230911
Som förmånsbilsförare behöver du ha ett konto på volvobil.se för att kunna se information anpassad för dig och för att kunna beställa en ny förmånsbil. Vi har gjort några nödvändiga tekniska uppdateringar på volvobil.se vilket påverkar inloggningen, för att i framtiden kunna förbättra användningen för dig som kund. Detta betyder att du behöver skapa ett nytt konto på volvobil.se.
För dig som är Volvo Cars anställd behöver du använda din Volvo Cars e-postadress och vi uppmanar även dig som är anställd på annat bolag att använda din arbetsmail. Har du problem med din arbetsmail så kontaktar du som är Volvo Cars anställd din chef eller supporten på 031-591 000, för dig som är anställd på annat bolag kontaktar du din chef eller PX/HR. Vid övriga frågor kontakta Volvo Bil.
Med start 18 september.
Att skapa ett nytt konto tar bara några minuter. Gå in på volvobil.se och klicka på "Logga in" och för dig som är anställd inom Volvo Car Corporation (Volvo Cars och dotterbolag) klicka sedan på "Logga in med ditt arbetsplatskonto" och skriv i din Volvo Cars e-postadress. För övriga bolag klicka på "Registrera dig nu".
----------------------------------------------------------------------
230614
Från 1 juni rullas kameraavläsning på tvättar ut succesivt i landet på Tankastationer.
På de tvättar som du, enligt ditt bolags reglemente, har möjlighet att tvätta på kommer en kamera att läsa av ditt registreringsnummer och rätt tvätt för din förmånsbil kommer startas.
På respektive anläggning kommer du se när kameraavläsningen är implementerad. Då det rullas ut succesivt kommer du att på vissa tvättar fortsatt behöva använda ditt förmånsbilskort ännu ett tag.
Om du vill tvätta din privata bil på stationer som har implementerat kameraavläsning behöver du ladda ned och använda en ny app som heter Tvätta. OBS: Denna app skall inte användas när du tvättar din förmånsbil.
Hur vet jag vilka tvättar det gäller?
Vilka tvättar du som förmånsbil har möjlighet att tvätta på kan du läsa mer om i ditt bolags förmånsbilsreglemente. På tvättar där kameraavläsning är implementerad kommer det inte vara möjligt att använda ditt förmånsbilskort.
Hur fungerar kameraavläsning för förmånsbilsförarna?
1. Kör fram till bommen eller utsatt stoppskylt.
2. Kameran läser av din registreringsskylt och öppnar porten/bommen.
3. Du kör in i tvätten och ditt tvättprogram startas.
Hur fungerar kameraavläsning för privata bilar?
1. Ladda ned och installera appen Tvätta.
2. Koppla registreringsnummer och betalkort till appen.
3. Kör fram till bommen eller utsatt stoppskylt.
4. Kameran läser av din registreringsskylt och öppnar porten/bommen.
5. Du kör in i tvätten och ditt tvättprogram startas.
----------------------------------------------------------------------
230609
Under vecka 29-32 har digitalt möte bokningen med förmånsbilsrådgivningen stängt pga. semester.
----------------------------------------------------------------------
230215
Observera att den kostnad och det förmånsvärde du ser när du gör din bilbeställning alltid är preliminär och kan avvika mot den slutgiltiga beräkning som görs när bilen levereras. Det som påverkar är vilket år bilen blir tillverkad, ny modellkod och nytt pris gäller för varje tillverkningsår. Vid varje årsskifte sker dessutom en justering av förmånsvärdet då det räknas om med nytt prisbasbelopp och statslåneränta för aktuellt beskattningsår. Denna omräkning görs även för alla de förmånsbilar som redan är i trafik.
----------------------------------------------------------------------
230131
Från och med imorgon den 1:a februari kommer delar av Volvo Bils verksamhet i Volvo Car Sörred, Volvo Car Tuve och Volvo Car Lundby bli en del av Volvo Car Retail. Volvo Car Retail finns idag i Stockholm, Enköping och Göteborg och är Volvo Cars helägda återförsäljarverksamhet. Volvo Bils ansvar kommer även i fortsättningen vara förmånsbilsverksamheten där Volvo Car Retail kommer vara en viktig partner.
För dig som besöker Volvo Car Sörred, Tuve eller Lundby är det samma kundupplevelse, reception, tekniker och säljare som möter dig i säljhallen och i verkstaden.
För dig som har en förmånsbil innebär detta att du framöver inom ditt avtal även kommer kunna boka service och reparation på Volvo Car Retails anläggningar.
Har du frågor om din förmånsbil kontaktar du fortsatt oss via telefon på 031-380 80 00, Volvobil.se eller genom att boka ett digitalt möte. Du är också välkommen att besöka oss för rådgivning i säljhallen i Sörred.
----------------------------------------------------------------------
230123
Våra anläggningar i Tuve och Lundby samt verkstaden i Sörred kommer att stänga kl. 16.00 fredagen den 27 januari. Bilhallen i Sörred är öppen enligt ordinarie öppettider.
----------------------------------------------------------------------
230117
Bokning på Sörred och Tuve stängd för teknisk uppdatering 23 januari till och med 31 januari. Möjlighet finns att boka på Lundby till och med 27 januari.
Välkommen att göra din bokning på Sörred, Lundby och Tuve igen den 1 februari.
----------------------------------------------------------------------
230104
Volvo Bils presentbutik på Monteringsvägen 2 vid Sörredsmotet kommer att upphöra den 20 Januari och säljer nu ut alla presentartiklar. 30% rabatt på redan låga priser. Motsvarar cirka 50-75% rabatt mot rekommenderade cirkapriser. Presentbutiken i Lundby kommer att avsluta sitt presentsortiment.
Välkommen och fynda bland kända varumärken som Kosta Boda, Orrefors, Rörstrand, Iittala, Global, Scanpan, Kosta Linnewäfveri, Orrefors Jernverk, Lord Nelson, Queen Anne, Mumin, Eva Solo, Markus Aujalay, Sagaform, Epic och Titan. Vi reserverar oss för att vissa varumärken kan vara slutsålda.
----------------------------------------------------------------------
221128
Om du planerar att besöka våra anläggningar under julveckorna vill vi uppmärksamma dig på våra avvikande öppettider som du finner nedan. Välkommen!
----------------------------------------------------------------------
221118
Vi vill be om ursäkt för att det kan upplevas rörigt på Volvo Car Sörred just nu.
Men vi har positiva nyheter - anledningen är att vi bygger om för att göra plats för delar av Volvo Cars besöksverksamhet som flyttar in hos oss. Det innefattar fabriksturer med Blå Tåget, Factory delivery samt guidade turer på Brand Experience center.
Det blir nya receptionsdiskar, incheckning för besökare, trevlig sällskapsyta samt en lounge . Lifestylebutiken flyttas till höger om receptionen.
Leveranshallen kommer även att byggas om så att hela hallen framöver kommer att kunna leverera upp till 8 bilar samtidigt.
Blå Tåget - Rundturen på fabriken i Torslanda täcker hela Volvo Cars produktionsprocess, från plåtrullar till färdiga bilar. Man får ta del av hur människor och robotar arbetar tillsammans med att bygga våra bilar. För att åka Blå Tåget blir besökaren upphämtad med buss på Volvo Car Sörred och körs till Brand Experience Center där Blå Tåget startar från och med den 1 december.
Factory delivery - Ett kunderbjudande där utländska kunder, idag främst från USA, får sin bil levererad i Göteborg. Detta erbjudande har funnits i mer än 60 år och startades ursprungligen för svenskar som bodde i USA men som ville ha en bil under sitt besök i Sverige. Det går till så att kunden beställer en bil via en återförsäljare i USA och får sedan bilen levererad i Göteborg. I erbjudandet ingår allt för att göra det till en premiumupplevelse för kunden. Bland annat ingår resa, upphämtning med VIP Taxi, hotell, fabrikstur med Blå Tåget, en traditionell svensk lunch samt en premium leveransupplevelse. Kunden använder sedan bilen inom Europa och får den sedan skeppad till USA. Högsäsong är under sommaren då det kommer vara många kunder i rörelse.
Brand Experience center - Här kan man uppleva det som gör en Volvo till en Volvo. En guidad tur med utställningar där fokus ligger på design, säkerhet, miljö och uppkopplade bilar. För att besöka Brand Experience center blir besökaren upphämtad med buss på Volvo Car Sörred från och med den 1 december.
----------------------------------------------------------------------
221108
Regeringens beslut att klimatbonusen upphör efter den 8 november 2022 påverkar för närvarande inte kostnaden för Volvo Bils förmånsbilskunder om du nyligen har eller kommer att lägga en förmånsbilsorder.