FÖRMÅNSBIL

Som Volvoanställd kan du alltid köra en Volvo på ett förmånligt sätt. I stort sett alla anställda kan ha någon form av förmånsbil. Det kan skilja sig lite beroende på vilket Volvobolag du tillhör så kolla alltid med din chef eller HR om vad som gäller för dig.

Om du har beställt bil och letar efter leveransstatus, så får vi hänvisa till www.minvolvo.se där din nya bil skall finnas upplagd och där du kan få aktuell leveransstatus.

Logga in!

Logga in och läs mer om dina förmåner här!

FAQ om förmånsbil

Klicka på respektive fråga för att få fram svaret.

  • Är din nya bil utrustad med Volvo On Call?
    • Då kommer du att få en PIN-kod utskickad på sms och/eller e-post, 1-5 dagar innan din leverans.
    • Innan leveransen vill vi att du har laddat ned appen Volvo On Call och tar med PIN-koden till Tuve (VBT).
    • Volvo On Call Support finns på Volvo Cars webbplats.
  • Hur funkar minvolvo.se i samband med din nya bil?
    • Normalt ser vi till att din nya bil kommer in i Min Volvo, men kolla gärna några dagar innan leveransen.
    • Välj din Personliga Servicetekniker till din nya bil innan du hämtar ut den. Då kommer du att kunna boka service direkt i bilen när servicelampan tänds.
    • Klicka på knappen för att läsa mer om Servicebokning från bilen.
  • Vad som händer vid nytilldelning av förmånsbil:
    • Du väljer ut din nya bil.
    • Beställ med blankett.
    • Bilen orderläggs.
    • Ordererkännande från CIS med spec och avslutsnummer kommer via mail från oss.
    • Volvo ID läggs upp på Min Volvo om du inte redan har ett.
    • Din nya bil läggs till i minvolvo.se (Kolla gärna!).
    • Du väljer en Personlig Servicetekniker till nya bilen i Min Volvo.
    • Kontaktcenter skickar mail om leverans. 1-3 v före leverans.
    • Du skall ha fått en PIN-kod till Volvo On Call.
    • Du hämtar din nya bil på VBT (Volvo Bil Tuve) Förmånsbilar Test & Leverans, norr om huvudentrén.
  • Vill du köpa ut din förmånsbil?

    Om du skulle vilja köpa ut din förmånsbil kontaktar du Säljservice på 031-380 8080 eller din säljare.

  • Tekniska Data

    Vi har begränsad tillgång till Tekniska data i konfiguratorn. Där finns en del siffror från centralt producerade Läs-mer-texter men inte riktigt allt. Vill du ha alla data klickar du på länken nedan.

  • Vid byte av förmånsbil:
    • Du får ett mail från oss att det är dags att byta.
    • Du väljer ut din nya bil.
    • Beställ med blankett.
    • Bilen orderläggs.
    • Ordererkännande från CIS med spec och avslutsnummer kommer via mail från oss .
    • Volvo ID läggs upp på Min Volvo om du inte redan har ett.
    • Din nya bil läggs till i minvolvo.se (Kolla gärna!).
    • Du väljer en Personlig Servicetekniker till nya bilen i Min Volvo.
    • Kontaktcenter skickar mail om leverans. 1-3 v före leverans.
    • Du skall ha fått en PIN-kod till Volvo On Call.
    • Tvätta, dammsug och tanka din nuvarande bil.
    • Lämna bilen i testhall.
    • Hämta din nya bil.
    • Skriv på testprotokollet.
  • Vid återlämning av bil:
    • Kontakta Kontaktcenter (031–380 80 00) för avslut och bokning av återlämningstid.
    • Hämta dina hjul om du inte har dem förvarade på VBT (Tuve).
    • Tvätta, dammsug och tanka din bil
    • Lämna bilen i testhall.
  • Parkeringsböter

    Samtliga felparkeringsavgifter betalas av dig. Om du anser att avgiften är felaktig skall du ändå betala för att sedan kunna överklaga hos utställaren av felparkeringsavgiften. För att bestrida en parkeringsbot ring: 031-380 82 18.

Kakor (cookies)

För att ge dig den bästa upplevelsen använder vår webbplats cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats godkänner du samtidigt att vi använder cookies på hemsidan.